Så länge vi båda andas

På Google finns allt och även Twilight. Så nu har jag läst lite om bok nymmer fyra, som jag jättegärna vill läsa. Den verkar bäst av alla. Plus, att nu är jag 100%säker på att en femte bok kommer ut, eftersom att Stephenie Meyer själv skrivit det på en sida. Det var jättesynd att det stod på engelska, för nu så fatta jag bara halva texten. Jag skriver lite om fyran, om ni inte vill veta, läs inte då.... =D


Del 1: Bella och Edward gifter sig, men Bella blir gravid. Edward vill inte ha barnet, men Bella vill och funderar på om hon ska prata med Rosalie, som alltid velat ha ett barn.
Del 2: Jacobs tankar. Han flyr från sin varulvflock, som vill döda Cullens, Bella och därmed barnet, och Jacob vill rädda dem. Av ett misstag får Jacob idéen att Bella måste dricka blod för barnets skull, det är ju en halvvampyr.
Bella börjar bryta ben, och i sista sekunden biter Edward henne för att förvandla henne till vampyr, och på det sättet klarar sig både Bella och barnet, som döps till Renesmee Carlie (efter Renée, Esme, Carlisle och Charlie).
Del 3: Bella är en vampyr ocg barnet kan kontrollera sin "törst". Volturi får reda på att barnet har fötts och bestämmer sig för att slåss mot Cullens, som samlar ihop sina vänner. Bella får vet att hon har en sköld, som kan skydda henne och flera personer samtidigt (det är därför Edward inte kan läsa hennes tankar) och hon får träna mycket för att kunna använda den.

Kommentarer

Kommentera här:

Name;
Remember me?

E-mailadress: (publiseras ej)

URL/Bloggadressen:

Skriv nåt:

Trackback
RSS 2.0